Language weekly meetings

Starting from November 6th, small informal meetings around the « language » research area of LIA will be re-introduced. These events are expected to foster interesting discussions around the members interested in this broad topic. More precisely, we all know that it may become hard to follow or even have a global view on what our colleagues do, thus potentially preventing relevant collaborations. In fact, many benefits may come from such short group meetings.

Each session will be divided into two parts:

1. Round table: each participant will be given 5 minutes to speak about her/his latest findings, progress, questions, research paper. In short, it is about exchanging ideas and understanding what peoples do. Of course, slides are not required, this is a simple informal discussion.
  2. Short talk: Every week, one person will be given the opportunity to present something in 5-15min. It could be a presentation that should be given to a conference (i.e with feedbacks from the group), new results, a completely unexplored idea, or even simply a paper that the speaker found relevant.

Duration: 45min-1hour.
When: Every Friday
What time: 13:00-14:00. (Not fixed yet)
Who: Absolutely e-v-e-r-y-o-n-e. PhD students are STRONGLY encouraged to attend.
Where: Physically if allowed (COVID) or virtually. The room or link will be communicated every week before the meeting.
Language: English

– French version –

Chers collègues,

A partir du 6 novembre, de petites réunions informelles autour de la thématique «langage» du LIA seront réintroduites. Ces événements devraient favoriser des discussions intéressantes entre les membres intéressés par ce vaste sujet. Plus précisément, nous savons tous qu’il peut devenir difficile de suivre ou même d’avoir une vision globale de ce que font tous nos collègues / étudiants, empêchant potentiellement des collaborations pertinentes. En fait, et comme vous le savez sans doute, de nombreux avantages peuvent découler de ces courtes réunions de groupe.

Chaque session sera divisée en deux parties:

1. Table ronde : chaque participant disposera de 5 minutes pour parler de ses dernières découvertes, questions, de son progrès, ou d’autres éléments pertinents. En bref, il s’agit d’échanger des idées. Bien sûr, les diapositives ne sont pas nécessaires, il s’agit d’une simple discussion informelle.
  2. Courte présentation : chaque semaine, une personne aura l’occasion de présenter quelque chose en 5-15 minutes. Cela peut être une présentation qui devrait être donnée ou qui a été donnée à une conférence (incluant donc des retours du groupe), de nouveaux résultats, une idée complètement inexplorée, ou même simplement un article que la personne a trouvé pertinent.

Durée : 45min-1heure.
Quand : Tous les vendredis
Quelle heure : 13:00-14:00. (Pas encore définitivement fixe)
Pour qui : Absolument tout-le-monde. Les étudiants au doctorats sont FORTEMENT invités à participer.
Où : En physique si possible (COVID), sinon en virtuel. La salle ou le lien seront communiqués chaque semaine avant la réunion.
Langue : Anglais.

Au plaisir de vous voir durant ces réunions !